Polska dzień pierwszy

W dniu 2 czerwca o godzinie 7 rano grupa uczniów ze Słowacji i Polski pod opieką W. Bednarczyka i T. Mękala wyjechała na wycieczkę do Krakowa.

Po drodze zatrzymaliśmy się w Sandomierzu, przy hotelu Grodzkim, gdzie wsiedli uczniowie z Czech oraz opiekunowie z Czech i Słowacji. Po sprawnym przejeździe  dotarliśmy do Krakowa gdzie dotarła do nas busem grupa z Turcji. Następnie jazda na parking pod Wawelem i bieg na wykład do Instytutu Religioznawstwa UJ. Bardzo ciekawy wykład na temat religii w świecie przeprowadził dla nas pan profesor Andrzej Szyjewski. Po wykładzie kolejny bieg(tym razem do parkingu) aby zdążyć przed zamknięciem muzeum „Fabryka Schindlera” znanym z filmu pod tym samym tytułem. Wizyta w muzeum była dla nas wstrząsająca – oryginalne obrazy okupacji, listy dzieci i dorosłych, mundury i broń..

Dalsza część naszej wycieczki przebiegła bez przymusu czasowego – pobyt w Galerii Krakowskiej: gdzie zjedliśmy obiad i niektórzy zrobili zakupy. Potem przejście na rynek po drodze oglądając pomnik Grunwaldzki, Barbakan, bramę Floriańską. Na rynku obowiązkowo kościół Mariacki, Sukiennice oraz pomnik Adama Mickiewicza..  Godzina czasu wolnego i marsz (niestety w deszczu) pod Wawel.. Grupa ze Słowacji „uciekła” przed deszczem na parking do autokaru, a „twardziele” z Polski, Czech i Turcji weszli na wzgórze wawelskie.

Wyjechaliśmy z Krakowa  i po wysadzeniu w Sandomierzu opiekunów dotarliśmy do Gorzyc po 22. Rodziny czekały już na gości z zagranicy i wszyscy rozeszli się do domów.  Pierwszy dzień Comeniusa spędziliśmy bardzo milo.