Comenius w Zespole Szkół w Gorzycach
Zespół Szkół w Gorzycach realizuje Program Comenius Lines – Communication Across Gnerations we współpracy ze szkołami partnerskimi:
- Gymnazium Jana Palacha Praha – Czechy
- Sredna odborna skola technicka Poprad – Słowacja
- Torbali Subasi Mustafa Topalan Anerdolu – Torbali – Turcja
Koordynatorem projektu jest p. Renata Stadnik-Komórkiewicz.
Projekt będzie realizowany w latach 2013-2015
W dniach 2-6 czerwca z Zespole Szkół w Gorzycach gościć będziemy uczniów i nauczycieli z trzech krajów: 9 uczniów i 3 nauczycieli z Czech, 9 uczniów i 3 nauczycieli ze Słowacji oraz 8 uczniów i 2 nauczycieli Turcji.
Celem Programu jest wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej, a także poprawa partnerstw między szkołami oraz mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska ze szkół biorących udział w Programie. Wymiany w ramach programu Comenius dają możliwość wzajemnego uczenia się i rozwijania współpracy międzynarodowej.
W ciągu pobytu uczniów i nauczycieli z krajów partnerskich zaplanowaliśmy w ramach założonego programu realizacje mobilności w Polsce:
-przedstawienie i analizę prezentacji multimedialnych dotyczących skali wartości, porozumiewania się międzypokoleniowego
-tworzenie opowiadań i legend związanych przekazem międzypokoleniowym
-analizowanie codzienne wykorzystania telefonu, komputera, narzędzi internetowych, tj. portali społecznościowych i komunikatorów
-analizowanie nowoczesnych technologii w dzisiejszym świecie
-tworzenie ankiety nt. religia w życiu nastolatka i omawiać je
-uczestniczenie w konferencji w Instytucie Religioznawstwa w Krakowie
-prezentowanie filmów nagranych na potrzeby projektu przestawiające lekcje w obecnych i dawnych czasach
-przybliżanie polskich tradycji i zwyczajów – wycieczka do Sandomierza, Ćmielowa i Krakowa i uczestnictwo w lekcjach muzealnych i warsztatach
-uczenie tańców i piosenek narodowych
Cieszymy się, że w tak małej miejscowości jakiej sa Gorzyce możemy przyczynić się do tak wielkich wydarzeń.