Podsumowanie wyjazdu na Słowację

W dniach 22 – 27 marca w ramach realizacji projektu Comenius  opracowanego przez Renatę Stadnik – Komórkiewicz  czternastoosobowa grupa uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół w Gorzycach brała udział w wyjeździe do Popradu na Słowacji. Poprad jest obecnie dużym ponad pięćdziesięciotysięcznym ośrodkiem przemysłowym i turystycznym. W swojej bogatej, historycznej przeszłości przez kilka wieków pozostawał w granicach Polski. W kolejnych dniach pobytu  łączyliśmy pracę nad projektem z poznawaniem historii i atrakcji regionu. Przedstawialiśmy przygotowane prezentacje multimedialne dokumentujące realizację celu głównego projektu czyli „Porozumiewanie się między pokoleniami,  oglądaliśmy filmiki dotyczące zajęć projektowych i legend z poszczególnych krajów. Odbyła się praca w grupach podsumowująca projekt, których liderami byli nasi uczniowie. Wielką owację wśród uczestników wzbudził film przygotowany przez uczniów technikum informatycznego Konrada Wrzoska i Wojtka Misia dotyczący poprzedniego spotkania w Turcji. Lokalna telewizja przeprowadziła wywiady z koordynatorami i wybranymi uczniami. Obejrzeliśmy występy artystyczne regionalnych zespołów tanecznych i instrumentalnych, wzięliśmy udział w konkursie sprawnościowym,  zwiedzaliśmy szkołę i warsztaty szkolne. Jeden dzień spędziliśmy w górach. Przeszliśmy trasę od Starego Smokowca do schroniska Bilikova Chata leżącego na wysokości 1225m npm. Uczniowie mieli okazję podziwiać piękno, ale i grozę wysokich Tatr. Podjechaliśmy kolejką nad Śtrbskie Pleso, gdzie oglądaliśmy zamarznięte jezioro i górującą nad nim skocznię narciarską.  Braliśmy udział w warsztatach w Skansenie Pribylina, a później zwiedzaliśmy najsłynniejszą słowacką jaskinię – Demianowska Jaskinia Wolności. Wieczorem korzystaliśmy z atrakcji pobliskiego AquaCity – parku wodnego.  Ostatni dzień to pożegnanie z rówieśnikami i powrót do domu. Dzięki projektowi Comenius realizowanemu w naszej szkole 5 od  lat uczniowie Zespołu Szkół mają możliwość wyjazdów zagranicznych, poznają tradycje i współczesność innych krajów, nawiązują przyjaźnie z rówieśnikami, mają dodatkowy motyw do nauki języka angielskiego.